Sunday 1 January 2012

Manisnyaaa bertudung/berpurdah :)

KOrang ! sekolah dah nak start balik dahh ! huuu :( Malsnyaa nak sekolah . hahaha ! Nak kena jadi student lagi, belajar n siapkan homework ! grrr,, haha . Ok continue our entry yeahh !

see? wanita2 yg berpurdah . ehehe, i loike! cantikk kan?! for me, its beutiful

Kenal tak?! lau tk kenal, lempang sikit pipi tu . haha .
She's kak amalina (mari bertarannum), if u all tgk kenal lah kn . :)

Okeyy, that's only for the intro for this entry jelahh ekk . Ape pendapat korang dengan 'bertudung' ni?! cer nanti lepas aku publish entry ni korang comment siket eh ! hehe, . Actually, memang tk dpt nak dinafikan lah, orang yg bertudung memang cantik ! especially yg bertudung mengikut cara islam tetapkan kn ! Seriously, aku sangat sangat suke tengok orang yg bertudung labuh like sis Amalina tu.. I dun know why . :)

Kalau bertudung menutup dada pun belum, tk payah lah nak berangan kn . haha. tapi, Alhamdulillah, aku tak suke pakai tudung pendek2 ni coz rasa kureng selesa .

Wanita yang menutupi auratnya dikasihi sekelian makluk para malaikat,para nabi dan dikasihi lagi oleh Allah Swt. Ia benar dan jelas sekali didalam Surah Al Ahzab Ayat 59
Haa, see? tu ade dalam al-Quran . FYI, aku sebenarnya da niat hati tu macam nak pakai tudung labuh. tapiii, entahlaa . tk tau nak cakap . hehe . So far, cukuplah sekarang aku menutup aurat dahulu kan,kan . Korang tau tak , aku cakap kat diri sendiri bestnye kalau sekolah agama . Dulu, aku mohon tapi tk dapat . haha! And i like to cakap Arab . hee . best lah ! huhu, malangnya aku tak tau pun . tau siket2 yg basic jea .

Aku pun suke dengan subject agama . hee :) Tk tau kenapa . Bab2 agama ni cm suke, alhamdulillah , Haaa,, nampak tak ramai jugak artis kita yg dah bertudung. bagus2 lawoo . tapi masih ade yg tk menepati syarak . hehe . ni, artis yg aku suke sgt tgk dye bertudung

Heliza, cantik, bertambah cantik :)

Diana amir :)

Irma Hasmie, without mkup . sweet :)


See? neelofa tk perasan dye lagi cntik bertudung, hee :)

Seindah Hiasan adalah wanita solehah :)

Dan katakanlah kepada para perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah menampakkan perhiasannya (auratnya).......(surah an-nur :31)

3 comments:

  1. hakikatnya semua artis cantik kalau bertudung. untunglah merekaaaa -.-V

    ReplyDelete
  2. Munirah , memang tu lah sebenarnya cuma mereka jek tk nampak . :)

    ReplyDelete
  3. Allahurabbi.....sangat sejuk mata tgk blog ni..sedap lagu blog awk..jemput ke blog sy

    http://bulansyurgafirdausi.blogspot.com/2011/12/sejuk-mata.html

    semoga Allah redha awk...

    ReplyDelete

Assalamualaikum ! Silalah comment :)

 
All Right Reserved To Me. Edited By NabilaMedan.